W procesie budowania mięśni dieta pudEłkowa odgrywa niezwykle ważną rolę, co w znakomitej większości przypadków wiąże się z koniecznością zmiany dotychczasowych nawyków żywieniowych

2019-07-20

Zbilansowana dieta jest konieczna dla poprawy jakości naszego życia, dlatego ważne jest, by zwracać uwagę na to, co jemy. Część autorów jak Mizera i Pilis są zdania, że ilość dostarczanych węglowodanów powinna być zależna od masy ciała osoby trenującej oraz planowanego okresu treningowego. Jakie ćwiczenia powinniśmy wykonywać, aby zwiększenie masy mięśniowej odbywało się w zdrowym i oczekiwanym przez nas rezultacie? W procesie budowania mięśni dieta pudEłkowa odgrywa niezwykle ważną rolę, co w znakomitej większości przypadków wiąże się z koniecznością zmiany dotychczasowych nawyków żywieniowych. Podsumowując, dieta i ćwiczenia są niezbędne do szybkiego budowania większej masy mięśniowej. Leucyna (jeden z aminokwasów rozgałęzionych BCAA) i kwasy tłuszczowe w połączeniu z ćwiczeniami złożonymi, aktywują kinazę mTOR odpowiedzialną za anabolizm, a więc rozrost masy mięśniowej. Kluczem do uzyskania przyrostów czystej masy mięśniowej jest odpowiednio skomponowana dieta oparta o dodatni bilans energetyczny (nadmiar kalorii w stosunku do dobowego zapotrzebowania). Możesz przejść przez stagnację i uzyskać więcej przyrostów masy mięśniowej, zmieniając swój plan treningowy i dietę. Jak zauważyli trenerzy, początkujący kulturysta może liczyć na więcej niż 7 kg masy w ciągu pierwszych sześciu miesięcy treningów, a kobiety zazwyczaj osiągają połowę tej masy. Każdy, kto kiedykolwiek podjął się budowy masy mięśniowej bez białka i chciał osiągnąć pięknie wyrzeźbioną sylwetkę wie, jak ważna jest rola diety. 1,2-1,7 g/kg masy ciała na dobę (dla porównania zapotrzebowanie na białko osób, które nie ćwiczą, wynosi 0,8 kg/dobę). Budowa tkanki mięśniowej to niezbędny proces dla wszystkich, którzy chcą wyglądać z miesiąca na miesiąc lepiej. Szczególnie mężczyznom bardzo często zależy na budowie masy mięśniowej, przy jednoczesnym spadku tkanki tłuszczowej – można to zrealizować łącząc odpowiednią dietę z ćwiczeniami siłowymi. Dieta OXY nazywana jest 3D, bo zakłada zrzucenie wagi w trzy tygodnie. Kolejnym ważnym elementem, zaraz po treningu siłowym, w budowaniu masy jest zbilansowana dieta na przyrost mięśni, która powinna współgrać z opracowanym planem treningowym[1]. Woda jest najważniejszym składnikiem organizmu, stanowiąca blisko 50–56% masy ciała dorosłego człowieka. Dieta na masę mięśniową powinna zawierać odpowiednią ilość białek, tłuszczów, węglowodanów, witamin i składników mineralnych, by zapewnić organizmowi odpowiednią porcję energii. Natomiast jeżeli chodzi o rok kalendarzowy to wydaje mi się, że najlepszą porą na budowanie masy mięśniowej jest jesień i zima, a na redukowanie tkanki tłuszczowej wiosna i lato.